‘de bovenste wolken gaven geluid’

Als de aliens dan toch ergens moeten landen, hoop ik dat ze het hier doen, tussen Winsum en Baflo, bij dit bordje, want dan zal hen alles duidelijk worden over de plek waar ze zijn geland: onze hele planeet, alles wat het geval is, onze maatschappij, onze huishoudens, al onze verlangens en frustraties in één woord samengevat.

Ik kwam het bordje tegen toen ik gistermiddag een rondje fietste toen het was opgehouden met regenen. Van hier naar Usquert, en via Middelstum, Winsum  (you winsum you lose some – sorry, die moest ik even maken) en Baflo weer naar hier. Eigenlijk zou je ook alle gehuchten moeten opnoemen, omdat dat zo’n mooie lijst oplevert: Usquert, Rottum, Kantens, Toornwerd, Middelstum, Fraamklap, Onderdendam, Winsum, Obergum, Baflo, Rasquert, Breede.

Fietsroutes zijn ook hier aangegeven met van die knooppunten-bordjes, maar binnen bebouwde kommen zijn de verwijzingen niet altijd te vinden; het duurde vrij lang voor ik Middelstum uit was en sommige kruispunten daar zag ik drie keer.

Maar het landschap tussen al die dorpen en gehuchten was weer prachtig, je zou er Nescio mee naar toe willen nemen. Veel frisse tegenwind, felle zon, vijftig tinten groen, kanalen, molens, witte wolken die opgewekt zongen (en wat zij zongen hoorde ik dat psalmen waren) – foto’s maken kon ik gelukkig vergeten, dat hield de vaart erin, al ben ik dan wel even gestopt bij dat bordje waar de aliens gaan landen.

 

Dit bericht werd geplaatst in leven en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op ‘de bovenste wolken gaven geluid’

  1. Inge Soons zegt:

    brede glimlach en hoopt dat Doodstil en Zandeweer, of Oldenzijl en zevenhuizen ( met werkelijk zeven huizen) nog ontdekt zullen worden. Intussen benieuwd naar bevindingen.

Geef een reactie

