drukproef

De drukproef corrigeren. Nu is het boek er bijna helemaal. Er is een lettertype, er is een bladspiegel. Nu is het boek al bijna niet meer van mij. Ik weet nog wat ik voelde toen ik zestien jaar geleden mijn eerste boek voor het eerst in een boekhandel zag liggen. Het was in boekhandel Pantheon, in de Sint Antoniebreestraat. Mijn boek lag in een klein stapeltje tussen andere romans op een brede plank voor de kast ‘literatuur’.

Ik had gedacht dat dit een triomfantelijk moment zou zijn, dat ik vol opgewonden tevredenheid het idee zou krijgen dat er iets was bereikt. Muziek in je hoofd.

Maar toen ik het zag liggen, dacht ik: nu is het dus niet meer van mij. Tot nu toe was het van mij geweest, had ik er alles mee kunnen doen wat ik wilde. Maar als ik het nu oppakte en er mee naar buiten liep, zou ik tegenhouden worden.

Dit bericht werd geplaatst in Alles komt goed, schrijven en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op drukproef

  1. Wil je verklappen wat dat lettertype is? de spanning wordt langzamerhand ondraaglijk.

  2. wilco67 zegt:

    Beste Rob, hier een gratis tip voor de omslag van je nieuwe boek! Neem de trein naar Den Bosch en vlak voor je het station binnenkomt zie je twee huisjes vlak naast elkaar waarop achtereenvolgens geschreven staat: ALLES KOMT GOED…ALS JE MAAR WIL. Dat kan je mooi op de voor en achterkant van je nieuwe boek zetten! Lijkt me prachtig. Graag gedaan.

Geef een reactie

