los zand (2)

Voor de nrc schreef ik een recensie van de nieuwe Ian McEwan, Sweet Tooth, zie hier.

*

Die lijsttrekkersdebatten kan ik letterlijk niet aanzien; plaatsvervangende schaamte denk ik. Door hoepels springen. Vakantiefoto’s laten zien. Door iemand anders heen praten en door jezelf heen gepraat worden. Waarom zenden ze dat uit? Laten ze de onderhandelingen na de verkiezingen uitzenden, dat is veel spannender, dan gaat het tenminste ergens over.

*

Ik heb geen karakter. Niemand die ik ken heeft een karakter. Wat maken we onszelf toch allemaal wijs?

*

Kijk uit! Mensen met meningen! Alsof ze valse honden bij zich hebben.

*

Wat ik niet begrijp: dat er geen reclame voor wattenstaafjes wordt gemaakt met de slogan: ‘wat een staafjes.’

 

Dit bericht werd geplaatst in los zand en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

