los zand (3)

Ontdekking die gepaard gaat met een oncomfortabel gevoel van onnozelheid. Ik dacht dat ik een verkeerde afbreking zag, maar ik bleek het woord gewoon al die tijd verkeerd begrepen te hebben; het is wel degelijk ‘lei-draad’ en niet ‘leid-raad’.

*

Later diezelfde dag las ik bij Murakami over iemand die een ‘tweedoverjas’ droeg; ik vroeg me af wat nou weer was, een ‘twee-dover-jas’; iets Japans?

*

“Daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden” – ik juist wel, en dat iedereen zich dan afvraagt hoe ik daar ben terechtgekomen. (“Geen idee wie het is, hij liep hier gewoon door de straat, en opeens – bats!” “Welnee, hij woonde hier al twintig jaar, kijk, zijn voordeur staat nog open, hij ging gewoon even suiker lenen bij de overburen, hij houdt het kopje nog vast, zie je wel?”)

*

Op de dag waarop ik werd geboren noteerde Frida Vogels in haar dagboek: ‘Ik vind dat je je niet als schrijver moet willen manifesteren.’

Dit bericht werd geplaatst in los zand en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

