een goed mens

Er zijn weer nieuwe Twee-minuten-filmpjes opgenomen, deze keer in het Torpedotheater. Ik las zeven ultrakorte verhalen voor. De eerste, Een goed mens, stond gisteren in Het Parool en is hier  te zien op de site van Torpedo.

EEN GOED MENS

Toen ik hoorde dat ik nog maar drie maanden te leven had, besloot ik een goed mens te worden. Dat bleek verbazingwekkend eenvoudig. Mensen die de weg kwijt waren, wees ik waar ze moesten zijn. Ik vertelde mijn buren dat de muziek best wel wat harder mocht. Ik kocht fietsen van junks en plaatste advertenties in de krant waarin ik de rechtmatige eigenaars opriep hun bezit bij mij te komen ophalen. Ik vulde mijn vuilniszakken bij met helium zodat de vuilnismannen niet zo zwaar hoefden te tillen. Ik kocht een paraplu die zo groot was dat er drie mensen tegelijk onder konden meelopen. Algauw begonnen mensen te glimlachen als ze mij zagen aankomen. Nog even en ik liep zegenend, mijn handen op kinderhoofdjes leggend door het land. Daar moest ik toch ook niet aan denken. Het was maar goed dat ik snel doodging.

Dit bericht werd geplaatst in verhalen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op een goed mens

  1. Edith zegt:

    Prachtig, Rob.

Geef een reactie

