over het nut van een goede omgang met kinderen

En vandaag meteen het tweede filmpje. Hier te zien op Torpedo.

 

OVER HET NUT VAN EEN GOEDE OMGANG MET KINDEREN

Wat ik verder ook uitvreet, als ik dit bij de hemelpoort aan­voer, moeten ze me toch binnenlaten?

‘Kinderen,’ herhaalt Petrus bedachtzaam. Achter zijn rug zie ik het begin van de hemel. Dat ziet er veelbelovend uit. ‘Kinderen mogen mij, ik heb altijd goed met kinderen kunnen opschieten.’ Hij kijkt me scherp aan. ‘Heb je zelf nou ook door hoe verdacht dat klinkt?’

Hij begint de zware deur te sluiten. In een reflex steek ik mijn voet ertussen. ‘Nee, nee,’ zeg ik, ‘zo bedoel ik dat niet, zoek het op, jullie hebben vast wel een groot boek waar iets over mij in staat!’

Petrus kijkt op. ‘Een boek? We zijn hier Sinterklaas niet!’

De deur dreunt dicht. Die voet ben ik kwijt. Naast de poort zak ik in elkaar. Mijn humeur wordt er niet beter op als ik merk dat de mensen die na mij aankloppen allemaal zonder mankeren worden toegelaten.

Dit bericht werd geplaatst in verhalen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

