toen het nog niet voorbij was

 

Van de week in Het Parool, nu op Torpedo (of, als die link niet werkt, hier op YouTube):

TOEN HET NOG NIET VOORBIJ WAS

We waren op vakantie. Het was altijd mooi weer. Nacht schenen ze daar niet te kennen. We waren daar toch langer dan een dag? We voelden allebei niet de geringste behoefte de stad te bekijken en scharrelden maar wat rond de tent, of liepen over de speelweiden. Terug hoefden we ook niet meer. Soms las ik in de tent iets uit het boek over de gangsters.

En later, in de kamer waar de zon binnenviel, lagen we op het warme tapijt. Jij had je trui omhoog geschoven en ik lag met mijn hoofd op jouw buik. Je las iets slaapverwekkends voor uit de krant en ik bestudeerde de foto’s van goedgeklede heren. Van tijd tot tijd las ik een onderschrift voor zonder jou de foto te laten zien.

Het was toen nog niet afgelopen, en dat is wat telt, op welk moment dan ook: nú is het nog niet afgelopen.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in verhalen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

