oud brood

P1010691

Onder de als een waarschuwing op een sigarettenpakje vormgegeven kop ‘Brood eten versnelt de veroudering’ besteedt nrc-next vandaag aandacht aan de blijkbaar door allerlei dieetgoeroes verspreide gedachte dat je door het eten van brood het tempo van je veroudering opvoert. Ik vraag me af of dat idee ooit gemeengoed wordt en we over een aantal jaren passages kunnen verwachten als:

 Hijgend liep hij de trap op. Toen hij boven was greep hij mijn hand, eerder als houvast dan bij wijze van begroeting. ‘Van Houwelingen,’ bracht hij met schorre stem uit. ‘Maar u mag Ismael zeggen. Ik had u gisteravond gebeld over de AV-86c.’ Ik wist dat hij net zo oud moest zijn als ik, maar hij zag eruit alsof hij zijn hele leven minstens drie boterhammen per dag had gegeten.

Dit bericht werd geplaatst in leven en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op oud brood

Geef een reactie

