de woorden der wijzen en hun raadselen

P1010744

De spandoekcommissie van de Kruiskerk in Huizen heeft weer een nieuw doek opgehangen. Ze hebben wel eens duidelijker boodschappen uitgedragen (zie bijvoorbeeld hier en hier). Blijkbaar hebben ze het over een wedstrijd, maar wat voor wedstrijd is dat? Iedereen die iets te laat vergeeft, is meteen een verliezer? Of gaat het tussen de mens en zijn God – dat zou wel wat zijn, God vergeven voordat hij jou vergeeft, een daad van onmetelijke vergevingsgezindheid, want God is in zijn almacht natuurlijk tot veel meer misdaden in staat dan een mens in zijn eentje kan bedenken. Maar God als verliezer, die boodschap zal de kerk niet willen uitdragen. Waar waar gaat het dan over? Is dit dezelfde wedstrijd als ‘Wie zonder zonde is werpe de eerste steen’, of is dat weer een heel ander onderdeel van de Goddelijke Olympiade?

 

Dit bericht werd geplaatst in leven en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op de woorden der wijzen en hun raadselen

  1. Marc zegt:

    Rob zullen ze het jou het plagen vergeven? Ik heb er een hard hoofd in. Mijn vrouw zegt altijd dat ik me niet druk moet maken als ik dit soort zaken zie. Ze is veel wijzer maar ik kan het niet laten om mij druk te maken.

Geef een reactie

