gebak van krul

krul-1024x768

Na de wedstrijd tegen Costa Rica merkte ik tot mijn eigen verbazing dat ik rondliep met een opgewekte grijns van ongeloof die niet van mijn gezicht was te branden. Wat ik net had gezien, kon natuurlijk helemaal niet. Van Gaal die in de laatste minuut van de verlenging Cillessen uit het doel haalt en Krul inbrengt voor de strafschoppenserie. Wat gebeurde er vervolgens? Je zag live een jongensboek ontstaan, je zag de schrijver aan het werk, hij heet Louis van Gaal, geef hem een Gouden Griffel. In werkelijkheid had dit natuurlijk helemaal niet kunnen werken, zodat Van Gaal achteraf met twee gefrustreerde en beschadigde keepers zou zitten. Maar op de een of andere manier nam gisteravond de fictie het over. Hoe kon dat? Ik heb geen idee. Van Gaal daagt het lot uit en het lot legt zich er, verbijsterd over zoveel brutaliteit, hoofdschuddend bij neer. Zoiets moet het zijn geweest. De goden worden verzocht en grijnzend besluiten ze: weet je wat, we geven hem zijn zin, kijken of hij dat aankan.

 

(foto overgenomen van een (en wel deze) van de op Tzum gepubliceerde afleveringen van ‘Huis van bewaring’ van Erik Nieuwenhuis, die ik nú om toestemming ga vragen.(update: ha, gelukkig, het mag))
Dit bericht werd geplaatst in leven en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op gebak van krul

  1. En un momento dado dacht ik dat Van Gaal God wérd . . .

Geef een reactie

