beleefd aanbevelend; en dankwoord

Van Essen_Hier wonen ook mensen_hr

Hier wonen ook mensen ligt inmiddels in de winkel. Voor degenen die geen tijd of zin hebben om de hele bundel te lezen, volgt hier de wordcloud (waaruit valt af te leiden dat er veel dingen worden gezegd en veel vergelijkingen worden gemaakt).

wordcloud hier wonen ook mensen

Voor de vrienden, kennissen en familieleden die zich ongerust afvragen waarom ze deze keer geen uitnodiging voor de presentatie hebben gekregen: er was geen presentatie. Was die er wel geweest, dan had ik de volgende mensen bedankt:

Iedereen bij Atlas Contact, en vooral mijn redacteur Sander Blom, die twee jaar geleden meteen enthousiast uitriep ‘Een verhalenbundel! Goed idee!’; persklaarmaker Edith Vroon, voor haar zinnige aantekeningen en exclamaties; de corrector wiens/wier naam ik niet weet en die met een handig schema uitlegde dat mensen zich niet zozeer omkeren als wel omdraaien; Viktor Frölke, voor de leerzame sessies in zijn tuinhuisje; Mariëtte Baarda, voor haar steun en het opgetogen enthousiasme waarmee ze me toestond twee persoonlijke belevenissen van haar om te bouwen tot verhalen (wat o.m. leidde tot ‘De mensen die alles lieten bezorgen’); Eva Gerrits, die kostbare tijd vrijmaakte om kritisch mee te lezen; en Fiona Goldman, die als native speaker me ervan verzekerde dat Engelsen in dergelijke gevallen inderdaad ‘lift’ zouden zeggen, en niet ‘elevator’. Waarna ik zou afsluiten met: en jullie allemaal bedankt voor jullie komst.

Dit bericht werd geplaatst in hier wonen ook mensen, schrijven en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op beleefd aanbevelend; en dankwoord

  1. Lili de Ridder zegt:

    Fijne bundel, Rob! Heb er dit weekend al vier verhalen uit gelezen!

  2. Metsike zegt:

    Proficiat! Moge je verhalen uitwaaieren en in vele breinen eiwitketens en neuronenpaden activeren die de lezer en zijn omgeving voorzien van een zachte, vrolijke melancholie. En dat de aldus gevormde infrastructuur de wereld de bijzondere Esseniaanse toets meegeeft.

  3. Roos zegt:

    Gefeliciteerd met de bundel! Ik zag ‘m, vers terug van vakantie, op mijn werk (in de boekhandel) liggen. Ga hem snel lezen!

  4. Louise zegt:

    Hier een bericht van de anonieme corrector die je onlangs nog tegenkwam op de brug aan t einde van de staalstraat en je toen wilde groeten maar zich vervolgens realiseerde dat er geen sprake was van een wederzijds kennen. Ik heb erg genoten van je bundel, prachtige verhalen. Dank daarvoor.

  5. Louise zegt:

    Ik zal het onthouden.

  6. n00rm4n zegt:

    O, hij is er! Was me even ontgaan wegens offlinigheid. Gefeliciteerd! Ik rep me richting boekhandel.

Geef een reactie

