latte met een harde kern

4x-keer-Cover-Schrijvers-Gids-2 (2)backpack_cuties_polka_ladybird_

Vrij Nederland bracht de Jonge Schrijvers Gids uit, waarin aandacht voor schrijvers onder de 35 (onder wie sommige ook weer ouder zijn dan 35, want in de literatuur is niets eenvoudig en eenduidig).  De jonge schrijvers vormen volgens VN de latte-generatie. Niet neerbuigend bedoeld, ‘want de échte Italiaanse latte is zacht van buiten en bezit een verrassend harde kern.’

Dat latte een harde kern heeft, wist ik niet. Volgende keer zal ik er op letten, bij de Coffee Company. Ik vrees het ergste. En wie heeft die harde kern eigenlijk, de generatie of de afzonderlijke auteurs? En is het hebben van een harde kern een verdienste?  Als ik de woorden ‘harde kern’ hoor, gaat het meestal over om zich heen meppende hooligans.

Die harde kern van de latte is er natuurlijk later bij verzonnen, om de pil te vergulden. Latte-generatie? Als ik ‘zacht van buiten, hard van binnen’ googel, kom ik terecht op de site van Van Beek Lederwaren, die met die slogan een collectie kindertassen aanprijst. ‘De super schattige tassen van The Cuties and Pals, hard van binnen, zacht van buiten.’

Dat is het: niet de latte-generatie, maar de Cutie-generatie.

 

 

(afbeeldingen afkomstig van de site van Vrij Nederland en de site van Van Beek lederwaren)
Dit bericht werd geplaatst in lezen, schrijven en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op latte met een harde kern

  1. Pingback: googles paden zijn duister… | reddend zwemmen

Geef een reactie

