googles paden zijn duister…

zachte-stressballen-inzoom

Een berichtje van Popo Kabaka, van het onvolprezen blog Tintin Perdu, naar aanleiding van mijn vorige blogpost over de latte-generatie. Ook hij had  ‘zacht van buiten, hard van binnen’  gegoogeld, maar in tegenstelling tot mij was hij niet beland bij een site over kindertassen, maar bij een bedrijf (Senso-Care) dat o.a. stressballen verkoopt – en die stressballen zijn, inderdaad, zacht van buiten, hard van binnen. (En zien er uit als kleurige, sterk vergrote virussen.)

Je zou je dus kunnen afvragen of we de nieuwe schrijversgeneratie in plaats van de cutie-generatie niet de stressbalgeneratie moeten noemen, maar veel belangrijker is de vraag waarom Google mij (kinderloos, een en al stress) bij het invoeren van de zin ‘zacht van buiten, hard van binnen’ bij kindertassen laat uitkomen, en niet bij stressballen. Hebben ze daar hun algoritmes wel allemaal op orde? Of valt uit mijn zoekhistorie van de afgelopen jaren inderdaad een logisch pad naar kleurige tassen voor kleuters af te leiden? Misschien moet ik dan zelf ook even mijn zoekgeschiedenis bekijken. Vluchten kan niet meer, en ik ben me van geen kwaad bewust, maar wie weet welke autoriteiten nu al fronsend aantekeningen zitten te maken. Dus google, als jullie meekijken (‘als’… hahaha), ik wil ook naar stressballen worden doorverwezen! Nu meer dan ooit.

 

(afbeelding: stressballen van senso-care)

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in leven en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

