winter in amerika – recensieoverzicht

P1060051ab-foto-roxanne-van-der-stigchel-1024x683 presentatie P1060057ab-foto-roxanne-van-der-stigchel-903x1024 presentatie

Op 30 augustus werd Winter in Amerika ten doop gehouden, in de onvolprezen Linnaeusboekhandel in Amsterdam, met medewerking van Arjen Fortuin (die van de tekst is overgestapt naar het beeld en nu elke avond voor de NRC televisie moet kijken, dus waarschijnlijk is Winter in Amerika het laatste boek dat hij ooit las). Het was een mooie middag, iedereen die erbij was en iedereen die betrokken was bij de totstandkoming van het boek: bedankt! Vanuit de grond van mijn hart.

Inmiddels verscheen er een recensie van Guus Bauer in Tzum (zie hier), en schreef Rob Schouten een recensie in Trouwrecensie trouw 2 sept 2017

Dirk-Jan Arensman schreef een stuk in de VPROGidsWinter in Amerika, VPRO-Gids en Maarten Moll interviewde me voor Het Paroolinterview parool 5 sept 2017

Edith Vroon schreef een recensie in oost-online, zie hier, en Onno Blom besprak Winter in Amerika in de Nieuwsshow, wat hier terug te luisteren is. En afgelopen zondag was ik te gast bij VPRO-Boeken, wat hier is terug te zien.

 

(foto’s: Roxanne van der Stigchel, overgenomen van de site van de Linnaeusboekhandel)
Dit bericht werd geplaatst in winter in amerika en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op winter in amerika – recensieoverzicht

  1. Michiel Suurmond zegt:

    Een heel mooi boek. Een collega met wie ik afgelopen weekend via WhatsApp leeservaringen uitwisselde (ook zij vond het een heel mooi boek) schreef dat ze van de hoofdpersoon, Katja Ouwehand, was gaan houden. Jaren geleden had ik iets dergelijks bij Sita van de Wissel, die in ‘Winter in Amerika’ ook even voorbijkomt.

    • Dank je, Michiel. Goed ook, wat je over je collega schrijft – in De Groene schreef Marja Pruis dat ze het vrouwelijk perspectief vanaf het begin ongeloofwaardig vond, maar dat geldt dan gelukkig niet voor iedereen. Sita van de Wissel! Ja, daar had ik ook een groot zwak voor, niet lang geleden herlas ik Uit talloos veel miljoenen nog – vandaar ook dat Sita nog even in Winter in Amerika voorkomt. Een kleine hommage; en ik gebruikte haar ook om terloops te benadrukken (kan dat, terloops benadrukken?) dat de wereld van Winter in Amerika niet helemaal de onze is.

      • Michiel Suurmond zegt:

        Ja, dat geeft zo’n merkwaardig effect. Winter tussen Hermans, Reve en Mulisch (‘echte’ schrijvers) en dan, als ware zij ook een ‘echte’ schrijfster: Sita van de Wissel. (Leuk dat ze jou ook zo geraakt heeft!)
        Die opmerking van Marja Pruis zag ik. Ik kan je nog een compliment maken: mijn vrouw, die ‘Alles komt goed’ met haar leesclub heeft gelezen, vond o.a. het vrouwelijk perspectief zo sterk aan dat boek. ‘Dat kan hij echt heel goed.’ Groet!

Geef een reactie

